Nadchodzi Project Automata - strategia ekonomiczna w stylu Transport Tycoon i Industry Giant

Niezależne studio Dapper Penguin pracuje nad grą Project Automata. Pod tym tytułem kryje się strategia ekonomiczna koncentrująca się na aspekcie biznesowym, która pełnymi garściami czerpie z takich produkcji jak Transport Tycoon czy Industry Giant. W planach jest wyłącznie wersja pecetowa, a premiera ma nastąpić w przyszłym roku. Autorzy umieścili swoje dzieło na Greenlight, chcąc zapewnić sobie dystrybucję w serwisie Steam dzięki głosom jego użytkowników.

Akcja gry rozpocznie się na początku XX wieku, a naszym zadaniem ma być stworzenie finansowego imperium. W tym celu będziemy wydobywali surowce, budowali fabryki, produkowali cenne towary, konstruowali środki transportu oraz nawiązywali kontakty handlowe z miastami na całym świecie.

Każdym miastem zarządzać ma odrębny moduł sztucznej inteligencji, dzięki czemu burmistrzowie posiadać będą inne osobowości i motywacje. Zabawę urozmaici także system losowo aktywujący wydarzenia oraz dodatkowe zadania dla graczy.

Project Automata ma zaoferować sporą swobodę rozgrywki. Gracze będą mogli skoncentrować się na handlu, produkcji, gromadzeniu surowców, polityce lub też połączyć różne działalności. Niezależnie od strategii biznesowej zostaniemy zmuszeni do radzenia sobie z różnymi trudnościami i negatywnymi skutkami naszych biznesów, takimi jak zanieczyszczenie środowiska, odpady czy choroby.

Autorzy chcą, aby gra była prosta do opanowania, ale jednocześnie oferowała wystarczająco dużo głębi, aby zadowolić także weteranów gatunku. Project Automata zaoferuje kampanię fabularną ze starannie zaprojektowanymi misjami, samodzielne scenariusze oraz tryb sandboksowy, pozwalający swobodnie rozwijać wirtualny biznes. Nie zabraknie również rozgrywek wieloosobowych, zarówno tych koncentrujących się na rywalizacji, jak i kooperacji. Świat generowany będzie proceduralnie, aby zapewnić większą różnorodność podczas rozgrywki.

Twórcy zamierzają wkrótce uruchomić Kickstartera, który ma im pozwolić zdobyć dodatkowe środki na produkcję. Warto na koniec wspomnieć, że autorzy udostępnili oparte na wersji alfa demo. Brakuje w nim jeszcze wielu zapowiadanych funkcji, ale i tak pozwala ono własnoręcznie sprawdzić w jakim kierunku zmierza ten projekt.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2016-09-27 17:48:30